Graviditet

När jag tänker på folk här omkring i tierp och ser vilka man gick i högstadiet sammtidigt som mig och sånt så känns det som att många av tjejerna har barn eller iaf är gravida..
Är med blandade känslor jag tänker på det. Visst jag vill absolut bli mamma en dag men nu? nej... det är jag inte redo för. Om 4-5år kanske jag tror kan vara lagom.

Men sen sitter jag och kollar runt bland olika bloggar och hittar detta http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2233878.ece  om ett par som är 14 respektive 12år när dom får reda på att tjejen är gravid, herregud, undrar hur det där ska sluta.. På bilderna med pappan ser det ju ut som att han mer skulle ha varit storebror till bebisen.

När är det egentligen man ska skaffa barn?

Min åsikt är att man ska vänta tills man är 25 eller kanske strax innan, OM man har ett jobb, ett eget boende och såklart en perfekt pappa oxå ;P
Jag säger ju inte att det är fel att skaffa barn nu heller. Jag ser inte på något sätt ner på dom som redan nu har skaffat barn, däremot är jag absolut inte själv sätta mig i den situationen nu bara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0