Csn

Ibland undrar jag hur dom som bestämmer i samhället egentligen tänker..?

Jag har sen jag tog studenten jobbat i stort sett hela tiden, lite olika mycket i perioder, men det har jag ju valt själv.

Nu i somras jobbade jag som timanställd med förståndshandikappade och som pers. assistent till en som var rörelsehindrad. Det vart ju såklart så att jag tjänade pengar på det och inte tänkte jag då på att det kunde missgynna mig något nu när jag börjat plugga!

Äh, jag blir så less ibland bara. Varför ska dom ta bort pengar för en för att man ser till att också hålla sig aktiv i arbetslivet?

Varför ska man inte bara kunna jobba extra dagar man inte har skola som helger mm.. Men då måste man veta att jag tjänar så pass bra att jag kan ta det istället för att få det extra bidraget varje månad. Kan man inte bara få känna att man försöker göra det så bra som möjligt för sig själv utan att bli straffad!?

Äh.. Nu fick jag skriva av mig lite iaf.!
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0