Fredag 26aug11 Sånt man inte får prata om

Nu ska jag skriva av mig lite.. Egentligen borde jag inte då jag vet att många inte tycker lika som mig och endel kan tillochmed bli väldigt upprörda när jag säger hur jag tänker.. Men det får stå för dom jag behöver bara ventlilera lite.
Säger inte att något är rätt/fel bara hur JAG tänker.


Jag berättade för Robin i veckan något som jag har tänkt på mycket den här sommaren..

När jag var yngre var jag tillsammans med en kille som var jätte snäll och så och allt men det har inte med saken att göra men det som fick mig att göra slut då och det som gjorde att jag inte ville fortsätta leva och vara med honom var för att jag tyckte att han drack för mycket och för ofta. Han var inte alkolist eller så utan han var nog bara som alla andra av dom vi umgicks med men jag ände ändå att det inte var så jag ville ha det.

.

Jag kommer ihåg att jag tänkte då att jag längtade tills jag skulle bli typ 25år och då vara med barn eller iaf börja fundera på att skaffa och att det skulle bli så skönt att bli "vuxen" på riktigt och sluta med det eviga festandet som jag tyckte och också kan tycka att det är fortfarande. I mitt huvud var verkligeheten för mig alltså så att när jag blev så gammal och skaffade barn och hade kille och allt så skulle allt sånt minska. Inte att man aldrig mer skulle gå på fest och fira och bli nykterist utan mer bara att man inte dricker varje gång det är alla högtider och helger utan mer vid specilla grejer istället.

.

Om det är fel person som läser det här nu och tolkar det som den vill så får det stå för dom. Men jag trodde och längtade tills den tiden skulle komma. Jag har aldrig blivit "lärd" av mina föräldrar att något med drickande är rätt eller fel. Dom har aldrig tjattat på mig om att jag inte ska dricka eller något sånt. Jag tycker att jag faktist har haft väldigt fria händer att själv bestämma vad jag tycker är rätt och fel. Sen har jag alltid varit tvungen att höra av mig så att dom vet vart jag är och så självklart.

.

Det som nu är grejen jag har tänkt på den här sommaren är att ju äldre jag blir och som när jag jobbade på kontoret nu under sommaren med folk så satt dom och pratade på oftare och mer om hur dom festade i helgen och hur bakfulla dom varit eller hur gott det är att äta kebab och sånt när man varit ute och festat hela natten.

.

Tar det aldrig slut alltså? Ska man hålla på och dricka och vara stupfull och ligga bakfull dagen efter hela livet igenom?! även när man desutom har småbarn ??!!!!

.

Nu är ju alla olika och vill leva på olika sätt. och det här var bara tankar om hur jag när jag var yngre trodde att verkligheten var och hur det har visat sig att det är.

.

Många tycker säkert att jag är tråkig men då får dom väl göra det. Jag orkar faktist inte bry mig om det.

Jag tycker att när man har småbarn så är man inte full. Jag tycker att man har ett ansvar som man inte kan hantera på rätt sätt och man är onykter i frågan om att vara småbarnsförälder. MEN även här tycker ju många olika och det beror säkert på vad man har haft för uppfostran vad vet jag..?

Här klämmer jag in en bild på när Svea var liten och bebis iaf ;)

.
Om nu någon som jag känner/umgås med (har ingen aning om vilka som läser) så håll inte på och fjanta om att jag inte vill festa med er eller så för det är inte det att jag inte tycker det är kul att ibland göra det. Bara hur jag trodde och sen är jag oftast inte sugen på att festa jätte ofta. Är nog en mer familje mys och hitta på saker och utflyckts tjej. Jag får ut mer av det oftast iaf :P
Tjao!

Kommentarer
Postat av: Åsa

ja du har nog lite rätt i vad du säger. tror att vi av någon anledning känner lika om detta :P

men måste säga det här med att uppdatera är det dåligt med... :P haha

2011-08-28 @ 15:04:18
Postat av: Katrin

Haha, men va jag skrev ju två ggr på samma dag då ju ;p

2011-08-28 @ 17:22:17
URL: http://katriin.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag tror att du har rätt i att många som borde ha "vuxit upp" och följt dina föreställningar tyvärr inte har det och att man får ut mer av "nyktra" aktiviteter.

Är faktiskt själv förvånad över hur 30-40 åringar och ännu äldre kan tycka att dom är j-ligt tuffa när dom berättar hur fulla dom ska bli/har varit under helgen eller semestern.

Men jag tycker inte att du behöver försvara dig så mycket :P

2011-10-06 @ 13:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0